در حال پردازش، لطفا کمی صبر کنید ...
bd
23 آذر 1402

بررسی مشخصات تارا V1 پلاس

مقایسه تارا V1 پلاس دنده ای و تارا V1 دنده ای

مقایسه و بررسی تارا V1 پلاس و تارا V1: از آپشن تا قیمت!

تارا از بدو رونمایی اولیه، به‌خصوص در نسخه دنده ای همواره به دلیل کمبود امکانات رفاهی و برخی ایرادات شایع مانند سفت شدن فرمان برقی و…، همواره مورد انتقاد مشتریان بوده است و به همین سبب، پس از گذشت 2 سال از تولید تارا دنده ای V1، به تازگی شرکت ایران خودرو نسخه جدید تارا دنده ای با نام تارا V1 پلاس را تولید کرده است. تیم براورد در این پیام به مقایسه این دو خودرو می پردازد.

 

مشخصات فنی

مهم ترین تفاوت فنی تارا V1 پلاس داشتن گریبکس 6 سرعته نسبت به تارا V1 با گیربکس 5 سرعته است.

مشخصات فنی تارا V1 تارا V1 پلاس
گیربکس 5 سرعته دنده ای 6 سرعته دنده ای
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 12.5 ثانیه 12.5 ثانیه
نوع بدنه سدان سدان

 

مشخصات ظاهری

در بخش ظاهری محصول، مجموعه چراغ عقب تغییر کرده و رودری های جلو و عقب نیز مجددا طراحی شده است. همچنین از تغییراتی که در کابین تارا V1 پلاس اعمال شده است میتوان به حذف کلید های شیشه بالابر از روی کنسول مرکزی و انتقال آن به رودری ها و ایجاد جا موبایلی بر روی کنسول وسط اشاره کرد. 

ایران خودرو برای رعایت استانداردهای ایمنی جدید تارا V1 را به سنسور های نور و باران مجهز کرد که همین موارد علاوه بر موارد دیگری مثل: چراغ ولکام درب‌های جلو، زیر آرنجی برای ردیف عقب، زیر آرنجی برای راننده، آنتن کوسه‌ای و دوربین عقب به اپشن های تارا V1 پلاس اضافه شده است. 

 

بررسی علت تفاوت قیمت تارا V1 و تارا V1 پلاس

ایران خودرو تنها با اضافه کردن موارد ذکر شده که بسیاری از آنها جزء استاندارد های اجباری بودند توانسته است کد کلاس جدیدی برای این خودرو تعریف کند.کد کلاس جدید هم از نظر شورای رقابت به معنای ظهوریک خودروی جدید است. به همین علت، این شورا می بایست قیمت جدیدی برای این خودرو تصویب کند. بنابراین شورای رقابت قیمت تارا V1 پلاس را 493.119.947 تومان اعلام کرد. البته این رقم با اضافه شدن هزینه‌های جانبی (عوارض شهرداری، بیمه، مالیات و…) به 580.120.900 تومان افزایش می‌یابد. 

بنابراین، تنها با اضافه شدن یک دنده به گیربکس تارا V1 و چند امکان ساده دیگر، قیمت آن برای مصرف کننده ۱۸۶ میلیون تومان گرانتر از تارا V1 شد.

لازم به ذکر است ایران خودرو با استفاده از این روش توانسته است به 8 محصول قدیمی خود برچسب « جدید » بزند و قیمت آنها را افزایش دهد که تارا V1 پلاس جزئی از این 8 خودرو است.

 

 اطلاعات بیشتر درباره تارا V1 پلاس : 

مشخصات فنی تارا V1 پلاس

 قیمت تارا V1 پلاس

 آگهی ها

 خودرو های هم قیمت با تارا V1 پلاس

 

 اطلاعات بیشتر درباره تارا V1:

مشخصات فنی تارا V1

 قیمت تارا V1

 آگهی ها

 خودرو های هم قیمت با تارا V1 

 

 

/پایان پیام

منبع: براورد

برآورد

اخبار